14 maja w warszawskim Sound Garden Hotel odbyło się kolejne spotkanie poświęcone rozwiązaniu SAP EAM (Enterprise Asset Management), podczas którego główny nacisk był położony na aplikacje mobilne. Wydarzenie zgromadziło ekspertów branżowych, partnerów technologicznych oraz przedstawicieli firm i instytucji, które na co dzień zajmują się zarządzaniem majątkiem technicznym i serwisem terenowym.

Tegoroczna edycja zorganizowana wspólnie z naszym wieloletnim partnerem firmą SAP oferowała jeszcze więcej praktycznych informacji i inspiracji. W agendzie znalazły się m.in. warsztaty, case study oraz wyjątkowa sesja zdalna prosto z elektrowni SAP w Walldorf. Eksperci zaprezentowali także możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji i cyfrowych bliźniaków w kontekście utrzymania ruchu, a uczestnicy mogli skorzystać z okazji do bezpośrednich rozmów z praktykami oraz networkingu.

Wydarzenie było także doskonałą okazją do pogłębienia wiedzy na temat strategicznego podejścia do zarządzania zasobami technicznymi oraz poznania, jak nowoczesne technologie wykorzystywane w rozwiązaniach SAP wpływają na usprawnienie procesów organizacyjnych i administracyjnych – zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.

Największym zainteresowaniem, jak zawsze, cieszyły się praktyczne warsztaty oraz prezentacje rzeczywistych wdrożeń, które pozwoliły uczestnikom zobaczyć, jak cyfrowe rozwiązania przekładają się na konkretne efekty w działaniu organizacji.

Inspirujące prelekcje i sesje praktyczne

Część merytoryczną otworzyli przedstawiciele firm Axians i SAP – Patryk Borzęcki, Dyrektor Generalny BU SAP w Axians i Adam Adamczyk, Head of SAP Supply Chain Management CEE wprowadzając uczestników w tematykę wydarzenia.

Następnie odbyła się zdalna sesja z elektrowni SAP w Walldorf, podczas której Mikołaj Frycz, ekspert SAP w obszarze Supply Chain Management, przybliżył uczestnikom praktyczne zastosowania systemu SAP EAM w branży energetycznej, pokazując, w jaki sposób rozwiązanie to wspiera procesy eksploatacyjne w elektrowni.

Kolejne prezentacje skupiły się na praktycznych aspektach zarządzania serwisem terenowym. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie Katarzyny Śligowskiej i Jakuba Kłobuta z Axians, którzy zaprezentowali możliwości mobilnych rozwiązań SAP, wspierającymi efektywne zarządzanie zespołami serwisowymi. Eksperci omówili dwie aplikacje mobilne SAP: Field Service Management (FSM) i Service and Asset Manager (SAM), oraz ich podstawowe różnice związane z charakterem i architekturą oraz zastosowaniem zależnym od konkretnych przypadków użycia. Zwieńczeniem tego tematu był warsztat interaktywny, podczas którego uczestnicy mogli pracować z aplikacjami SAM oraz FSM. Warsztat poprowadziły Katarzyna Śligowska oraz Alicja Matczak (Proaxia), które na przykładach pokazały, jak wygląda obsługa narzędzi wspierających zarządzanie majątkiem technicznym w terenie.

Uczestnicy konferencji równie dobrze ocenili case study klienta z wdrożenia aplikacji  Field Service Management, które przedstawiła Alicja Matczak – przykład rzeczywistego wdrożenia pokazał, jak technologia przekłada się na konkretne usprawnienia w działaniu przedsiębiorstwa.

W kolejnych sesjach eksperci SAP – Mikołaj Koźlicki i Julia Żelazny – przybliżyli uczestnikom rolę sztucznej inteligencji i cyfrowych bliźniaków w nowoczesnym utrzymaniu ruchu. To innowacyjne podejście, bazujące na analizie danych w czasie rzeczywistym i przewidywaniu awarii, było ciekawym elementem spotkania.

Na zakończenie Karolina Karpisz z TRC zaprezentowała możliwości integracji rozwiązań SAP z technologią Esri, dzięki aplikacji mapowej Lemur – uczestnicy mogli zobaczyć konkretne przykłady wdrożeń, w których dane przestrzenne wspierają zarządzanie zasobami i działaniami serwisowymi.

SAP EAM – funkcje, korzyści, zastosowania

Platforma SAP EAM (Enterprise Asset Management) to zaawansowane rozwiązanie informatyczne, które umożliwia kompleksowe zarządzanie cyklem życia aktywów technicznych w organizacji. System został zaprojektowany z myślą o proaktywnym monitorowaniu stanu zasobów, optymalizacji ich działania oraz planowaniu przeglądów i napraw, zanim dojdzie do awarii.

Kluczową funkcją rozwiązania jest możliwość agregacji danych z sieci czujników przekazujących na bieżąco informacje o parametrach technicznych, a także wykorzystanie zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dzięki funkcjom predykcyjnym SAP EAM nie tylko analizuje historię eksploatacji zasobów, ale także umożliwia przewidywanie potencjalnych problemów w ich działaniu.

SAP EAM jest w pełni zintegrowany z systemem ERP, co umożliwia płynny przepływ informacji pomiędzy działami zaangażowanymi w zarządzanie majątkiem. Użytkownicy zyskują dzięki temu kompleksowy wgląd w stan techniczny, koszty utrzymania i dostępność zasobów – wszystko w czasie rzeczywistym. System wspiera zespoły utrzymania ruchu poprzez aplikacje do operacyjnego planowania, wspomagane przez algorytmy AI oraz rozwiązania mobilne, które dają technikom pracującym w terenie dostęp do dokumentacji, harmonogramów oraz narzędzi do zarządzania częściami zamiennymi.

Axians, jako certyfikowany partner SAP posiada unikalne doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań z zakresu zarządzania majątkiem w oparciu o SAP EAM i ich integracji z istniejącym systemem.

Więcej informacji na temat możliwości i zalet rozwiązania SAP EAM można znaleźć w naszym artykule eksperckim: Zintegrowane Zarządzanie Majątkiem Technicznym.

Zobacz pozostałe aktualności