Rozwiązanie firmy SAP umożliwiające przedsiębiorcom efektywne zarządzanie służbami technicznymi w terenie. W ramach jednej platformy integrowanych jest wiele funkcji, które umożliwiają prowadzenie kompleksowych działań na rozproszonym majątku technicznym.
Podstawowe funkcjonalności
Platforma SAP Field Service Management (FSM) integruje liczne funkcje, m.in. zarządzanie zadaniami, planowanie tras pracowników, monitorowanie przebiegu ich pracy, usprawnienie komunikacji z nimi oraz integracji z innymi systemami SAP czy zewnętrznymi aplikacjami.
Dostępna w aplikacji analityka umożliwi podsumowanie wszystkich prowadzonych działań, wykrywanie anomalii i bieżące reagowanie na wyzwania.
Rozwiązanie SAP FSM składa się z kilku komponentów tworzących spójną całość, pozwala na korzystanie z:
Platformy samoobsługowej, w której to klient ma dostęp do danych swoich urządzeń, ma możliwość zgłaszania awarii z dodanym przez siebie opisem i plikami multimedialnymi, śledzenia statusów, zamawiania wizyty technika i zmiany terminów 24/7.
Tablicy planistycznej, która umożliwia przyjęcie zgłoszenia z portalu bądź stworzenie nowego i zaplanowanie go w sposób automatyczny, po wybranych kryteriach. Kryteriami może być kompetencja zawodowa, czas dojazdu, priorytet i wiele innych parametrów.
Korzystanie z aplikacji mobilnej, która pozwala na dojazd do miejsca zlecenia, przechowywanie wszystkich potrzebnych dokumentów, rejestrowanie czasów, materiałów, sporządzania notatek, podpisów elektronicznych, opcji połączenia się video z innym specjalistą, który widzi przekazywany obraz i może nam na ekranie kursorem pokazać, o jakiej części teraz mówi.
Aplikacja umożliwia również komunikację z dyspozytorem, pracę off-line, SmartFormsy, które działają jak instrukcja (checklist) krok po kroku z możliwością załączenia nawet instrukcji video i może być podpięta pod dowolny rodzaj obiektu np. konkretne urządzenia, typ urządzeń, lokalizację, brygadę itp. To tylko jedne z wielu funkcji. Wszystkie dane wprowadzone mogę być dalej przetwarzane w systemie ERP.
Crowd Service jest również komponentem SAP FSM, który jest przeznaczony dla podwykonawców. Planując zadanie na tablicy planistycznej, możemy zaplanować zadanie na pracownika zewnętrznego, który również ma tą samą aplikację mobilną. To gwarantuje nam jakość wykonywanych usług i ich powtarzalność. Możliwe jest również zaplanowania zadania na „firmę zewnętrzną”. Takie powiadomienie trafi do dyspozytora zewnętrznego, który potrzebuje jedynie przeglądarki internetowej, aby zaakceptować takie zadanie i przydzielić je swoim ludziom. Sposób planowania jest oczywiście kwestią umowy i warunków ustalonych indywidualnie.
Zalety zastosowanych technologii
Narzędzie umożliwia optymalizację i automatyzację planowania pracy oraz tras pracowników terenowych, nie tylko w przypadku reaktywnego reagowania na awarie, ale również proaktywnej konserwacji urządzeń i wykrywania potencjalnych problemów. Dzięki integracji z innymi systemami SAP, można zwiększyć efektywność wykorzystania danych i procesów.
