Na tegorocznych targach Wyposażenia Sklepów RetailShow nie mogło zabraknąć przedstawicieli Axians. W tym roku na stoisku firmy HP pokazaliśmy działanie aplikacji sprzedażowej TCPOS, która na tę okoliczność została specjalnie skonfigurowana na urządzeniu naszego partnera.

W warunkach szybko zmieniającego się rynku, sklepy stacjonarne coraz częściej sięgają po najnowsze rozwiązania technologiczne, aby zachować konkurencyjną pozycję. Kluczowe w tej rewolucji technologicznej są systemy POS, które upraszczają proces sprzedaży, umożliwiają zarządzanie inwentarzem w czasie rzeczywistym i pomagają w analizowaniu danych, jednocześnie poprawiając doświadczenie zakupowe klientów.
Tylko jedna trzecia sprzedawców na całym świecie na terminalach POS ma zainstalowane oprogramowanie zakupione w ciągu ostatnich 2 lat, jak wskazuje raport Retail Consulting Partners. Tymczasem nowoczesny software to nie tylko podstawa do obsługi terminala, ale również całe bogactwo funkcjonalności, które – dostosowane do potrzeb danej firmy – usprawniają sprzedaż i przenoszą doświadczenia zakupowe klientów na nowy poziom.

Na czym polega transformacja sprzedaży za pomocą systemu TCPOS? Obejmuje ona kilka aspektów.

  • Uproszczenie transakcji. System TCPOS upraszcza proces zamykania sprzedaży, m.in. dzięki skanowaniu kodów kreskowych produktów czy programów lojalnościowych, efektywnym procesom płatniczym czy natychmiastowemu drukowaniu paragonów. Dzięki temu konsument może zminimalizować czas spędzony przy kasie. Dodatkowo, aplikacja TCPOS umożliwia zamknięcie transakcji sprzedaży również w kioskach samoobsługowych lub urządzeniach vendingowych, co znacznie przyśpiesza tempo obsługi klienta.
  • Obsługa wielu kanałów sprzedaży. Współczesne sklepy działają omnichannelowo: umożliwiając finalizowanie sprzedaży w różnych miejscach. Integracja wszystkich kanałów w jednym urządzeniu pomaga w uzyskaniu pełnego wglądu w analitykę ze wszystkich lokalizacji i kanałów.
  • Wiele rynków, jeden system. TCPOS doskonale sprawdza się w obsłudze sprzedaży na całym świecie – dostępne w nim jest wiele języków i walut, zróżnicowane stawki VAT, parametryzacja w zależności od lokalnych przepisów. Nie trzeba zatem wykupywać licencji na różne systemy, aby skutecznie zarządzać biznesem działającym na wielu rynkach. Co więcej, w przypadku ekspansji do kolejnych miast czy państw, skalowanie systemu nie stanowi problemu – TCPOS umożliwia swobodne dołączanie kolejnych lokalizacji, modułów czy urządzeń POS.
  • Dodatkowe moduły przeznaczone dla retailu. Liczne moduły dostępne w systemie TCPOS umożliwiają jego dostosowanie do sposobu działania danego sklepu, a dostępne funkcjonalności umożliwiają przewidzenie ruchu czy zapotrzebowania na dany dzień, dzięki czemu łatwiej planuje się godziny pracy personelu czy zakupy zaopatrzeniowe.
  • Integracja z systemami zewnętrznymi. System TCPOS w pełni integruje się z dowolnym systemem klasy ERP, co obejmuje również popularne Mago4, ale również z hurtowniami danych Business Intelligence. Nie trzeba więc rezygnować z dotychczas stosowanych technologii czy urządzeń, aby zwiększyć efektywność sprzedaży.
  • Analityka danych. Czy klienci z Polski północnej mają inne zwyczaje niż ci z południa? Kiedy jest największy ruch – w jakie dni czy godziny? Które promocje cieszą się największą popularnością? Analityka danych zarówno na poziomie poszczególnych urządzeń, lokali, całego województwa czy kraju umożliwia wyciąganie wniosków, które można łatwo przełożyć na działania biznesowe.

Najważniejszą jednak zaletą wdrożenia systemu TCPOS jest centralizacja zarządzania sprzedażą w wielu lokalizacjach i kanałach. Z poziomu tego systemu można administrować bazą danych, czyli np. cenami, artykułami, promocjami, programami lojalnościowymi, ekranami, danymi czy przywilejami użytkowników. Uruchomienie promocji na cały kraj nie stanowi problemu, tak samo jak scentralizowane raportowanie efektów tej promocji, która umożliwia analizę wyników zarówno w poszczególnych placówkach handlowych, jak i w całej sieci sprzedaży. Dzięki zastosowaniu technologii chmurowych nie ma konieczności posiadania serwerów w każdym z lokali, co redukuje koszt inwestycji czy utrzymania infrastruktury.

Axians specjalizuje się w implementacji i usługach utrzymaniowych takich urządzeń jak: POS-y wraz z peryferiami, drukarki fiskalne, skanery, wagi elektroniczne i inne, jak również ma kompetencje w zakresie kompleksowych instalacji infrastruktury IT.

Firma wdraża także oprogramowanie pozwalające w pełni zarządzać sprzedażą w różnych typach sieci oraz punktach handlowo-usługowych, m.in. SAP Retail czy TCPOS. Rozwiązania oferowane przez Axians pozwalają na uporządkowanie i automatyzację procesów, analizę preferencji klienta i budowanie z nim relacji w oparciu o różnego rodzaju programy lojalnościowe. Axians oferuje także narzędzia umożliwiające dostęp do wszystkich danych z rozproszonej sieci sprzedaży oraz aplikacje pozwalające na ich szybką analizę i podjęcie określonych działań w oparciu o wyniki dostępne „tu i teraz”.

Do największych klientów Axians z branży należą m.in. Auchan, Kaufland czy Stokrotka.

Zobacz pozostałe aktualności